Menopauzė: karščio išpylimų ir prakaitavimo gydymas
Sukurtas: 2016-12-10
menopauze

menopauze

menopauze

Klimaksą ar menopauzę išgyvenančioms moterims, dažnai tenka patirti karščio išpylimą, prakaitavimą. Karščio išpylimu vadinamas staigus prakaito lydimas šilumos jausmas viršutinėje kūno dalyje - krūtinės, kaklo, veido srityse. Siekiant sumažinti karščio bangų dažnumą bei stiprumą, gydytojai moterims rekomenduoja sveiką gyvenimo būdą, mažiau nervintis dėl klimakterinių pokyčių organizme, taip pat išbandyti hormoninę ir nehormoninę terapiją.

 

Gyvenimo būdo keitimas


Jeigu moterį karščio pylimas kamuoja dažnai ir yra intensyvus, būtina keisti ar gerinti gyvenimo būdą. Visų pirma reikia nustatyti, kas įtakoja prakaitavimą ir staigų šilumos pojūtį, o tada stengtis tų veiksnių vengti. Pagrindiniai karščio pylimo intensyvumą lemiantys veiksniai: alkoholinių gėrimų, kavos ir kitų gėrimų su kofeinu vartojimas, buvimas saulėje. Gaminant maistą, reikėtų maksimaliai sumažinti riebalų kiekį, kiekvieno valgymo metu įtraukti šviežių daržovių ir per dieną suvalgyti bent du skirtingus vaisius. Tai išties paprasta, tiesiog pirkite liesesnį majonezą, grietinę, kefyrą, sūrį, mėsą. Riebius salotų padažus keiskite majonezo ir kefyro mišiniu arba aliejaus, apelsino sulčių ir garstyčių mišiniu. Valgote ryte sumuštinį? - būtinai uždėkite griežinėlį pomidoro. Pietums kepsnys? - šalia kalniukas paprasčiausio tarkuoto kopūsto su citrinos ir aliejaus padažiuku!

 


Gerinkite mitybą ir po kurio laiko pastebėsite teigiamus pokyčius

 

Tiek šiltuoju, tiek šaltuoju metų periodu klimaksą išgyvenančioms moterims patariama dėvėti lengvus, laisvus, natūralių audinių drabužius.
Karščio bangų dažnumas ir intensyvumas priklauso ir nuo patiriamo streso, todėl menopauzės amžiaus moterims rekomenduojama kuo dažniau atsipalaiduoti, palepinti organizmą ir sielą. Galima praktikuoti jogą, medituoti.

 

Gilus kvėpavimas


Pagal kai kuriuos tyrimų duomenis, karščio pylimų intensyvumą padeda reguliuoti gilus diafragminis (iš pilvo) kvėpavimas. Gydytojai rekomenduoja bent du kartus per dieną 15-20 minučių daryti tokį kvėpavimo pratimą: per minutę giliai įkvėpti ir iškvėpti 6-8 kartus.

 


Taip kvėpuoti galite bet kur ir bet kada - neišsisukinėkite!

 

Taisyklingai kvėpuoti moko jogos užsiėmimuose, todėl jie itin rekomenduojami menopauzę patiriančioms moterims.

 

Fizinis krūvis

Kad ir kaip nesinorėtų, visgi siekiant reguliuoti karščio bangų dažnį ir intensyvumą, reikia reguliariai sportuoti. Rekomenduojama mažiausiai 5 kartus per savaitę daryti pusvalandžio treniruotę. Reguliarūs fiziniai užsiėmimai kraujyje mažina hormonų, turinčių poveikį kiaušidėse besigaminantiems estrogenui ir progesteronui, kiekį. Jums tikrai nebūtina jau šiandien bėgti į sporto salę ir kilnoti svorius, juolab, kad ne kiekviena moteris turi tokią galimybę. Darykite tai, kas miela: intensyviai vaikščiokite miške ar parke, plaukiokite baseine, šokite.

 


Niekada nevėlu pradėti sportuoti - galbūt jums netgi labai patiks!

 

Visgi, jei gyvenate sveikai ir laikotės šių rekomendacijų, o karščio pylimas nesilpnėja - kreipkitės į ginekologą. Galbūt jums būtina hormonų terapija. Itin svarbu suvokti, jog jokie vaistai ir terapijos nepadės visiškai atsikratyti karščio pylimų, jie tik suteiks laikiną pagalbą, sumažins nemalonius simptomus, karščio bangų intensyvumą ar dažnumą. Kai kuriais atvejais gydymo metu karščio pylimai dingsta, bet nustojus vartoti vaistus, vėl atsiranda. Taip yra todėl, kad neįmanoma tiksliai nustatyti, kiek ilgai ir kokiu intensyvumu karščio pylimai tęsis. Kad klimakterinio amžiaus moteris, nutraukusi vaistų vartojimą, išvengtų pakartotinų karščio pylimų, ginekologas turėtų rekomenduoti vaistų dozes mažinti palaipsniui.

 

Hormoninė terapija (vartojamas estrogenas)

 


Dažniausiai tai tinkamiausia karščio pylimų gydymo forma. Hormonų terapija neveikia čia ir dabar, jos poveikis pastebimas tik po kelių mėnesių. Yra keletas produktų estrogenų pagrindu. Ginekologas, atsižvelgęs į menopauzės simptomus, ligas ir bendrą sveikatos būklę, parinks tinkamiausią. Estrogenai taip pat sumažina ir kitus menopauzės simptomus: nemigą, makšties sausumą, užmaršumą, negebėjimą susikaupti.

 

 

Estrogeno neturintys vaistai


Jeigu menopauzę išgyvenančiai moteriai estrogeno vartoti negalima arba jis sukelia sveikatai pavojingas reakcijas, tada ginekologas gali pasiūlyti vaistus, kurių sudėtyje nėra estrogeno. Paprastai karščio pylimus padeda sumažinti progestinas ir klonidinas.
Yra keleto tipų progestinas: vienas vartojamas per burną, kitas leidžiamas į raumenis. Paprastai rezultatas jaučiamas po 3 mėnesių vartojimo. Šalutinis poveikis - sutrikusios menstruacijos, depresija.
Klonidinas mažina padidėjusį kraujospūdį. Jis padeda sutraukti odos kraujagysles, todėl ypač veiksmingai susidoroja su karščio pylimu. Šalutinis poveikis - burnos sausumas, gali šiek tiek pykinti, svaigti galva, jaustis nuovargis.

 

Vitaminas E


Kai kurių tyrimų išvadose skelbiama, kad papildai su vitaminu E gali sumažinti menopauzės simptomo, karščio pylimo intensyvumą ir dažnumą. Tačiau šis gydymo būdas tinka ne kiekvienai klimakterinio amžiaus moteriai. Būtina žinoti, jog neprotingas vitamino E vartojimas gali būti žalingas. Kadangi vitaminas E yra tirpus riebaluose, jis kaupiasi organizme, o jo perteklius gali pakenkti sveikatai.


Parengta pagal užsienio spaudą.
Sveikatosstudija.lt  informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB "IKS" sutikimo draudžiama.

 

Komentarai (0)
Prisijunkite, kad galėtumėte komentuoti

Infekcinių, onkologinių, genetinių ligų, nevaisingumo, alergijos, patogeninių mikroorganizmų tyrimai
INBEAUTY.LT - išskirtinio dizaino grožio priemonių internetinė parduotuvė. Mūsų prioritetas - suteikti aukščiausią aptarnavimo kokybę jums!
Natūrali produkcija, biologiškai aktyvios medžiagos, imunoreguliatoriai
Masažas, kineziterapija, gydomosios ir grožio procedūros